Karolina pracuje z dorosłymi i dziećmi od 4-5 klasy sp. na spotkaniach indywidualnych. Udziela także konsultacji w sprawie młodszych dzieci. Ważna jest dla niej bezpieczna i autentyczna atmosfera i o to bardzo dba podczas spotkań indywidualnych.
Aktualnie kształci się w podejściach związanych z trzecią falą terapii poznawczo-behawioralnej (uważność, współczucie, terapia akceptacji i zaangażowania). Inspiruje się także terapią systemową, Gestalt i psychodynamiczną.
Wiele, w swej pracy, czerpie z arteterapii, sięgając do twórczości, jako sposobu na wyzwolenie zasobów, które umożliwiają wyrażanie siebie, prowadzenie bardziej świadomego i pełnego życia.
Karolina należy do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Swoją pracę superwizuje.
Jeszcze w trakcie studiów była wolontariuszką i stażystką w wielu instytucjach, podpatrując doświadczonych specjalistów i różne style pracy. Były to: świetlica dla dzieci uchodźców Polskiej Akcji Humanitarnej, Instytut Matki i Dziecka, ośrodek wczesnej interwencji, ośrodek terapeutyczny przy Uniwersytecie Warszawskim, szpital psychiatryczny Collegium Medicum UJ.
Po studiach pracowała w świetlicy socjoterapeutycznej, warsztatach terapii zajęciowej, przedszkolu integracyjnym, poradni psychologiczno-pedagogicznej, na uczelniach wyższych.
Najważniejsze punkty jej wykształcenia:
Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, specjalność kliniczna dziecka
Podyplomowe Studium Arteterapii – Instytut Ericksonowski w Łodzi
Szkoła Trenerów Drama Way
Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi – Uniqskils
Wprowadzenie do uważności – Magda Kasprzyk
Kurs Mindfulness – Anna Gubernat
Szkolenia w terapii poznawczo-behawioralnej – Poza Schematami: Tour de ACT – dookoła Heksafleksu; ACT na złość. Terapia akceptacji i zaangażowania w pracy z zaburzeniami zachowania u dzieci i młodzieży; Terapia traumy i PTSD dzieci i młodzieży; Zaburzenia depresyjne i CHAD u dzieci i młodzieży.
Zastosowanie Modelu ACT do relacji interpersonalnych – Uczę się ACT.
W Fundacji prowadzę konsultacje i wsparcie psychologiczne rodziców, dzieci i młodzieży.
Jak pracuję?
Zwykle na początku umawiam się na 2-3 spotkania z osoba dorosłą (każde po 50 minut), żeby rozpoznać w czym leży trudność, z którą zgłasza się klient i zaplanować możliwe sposoby wsparcia. Jeśli zgłoszenie dotyczy dziecka, po 2-3 spotkaniach z rodzicami czasem zapraszam dziecko na 2-3 spotkania, żeby mieć szansę poznać jego perspektywę i poobserwować jego funkcjonowanie. Może się to odbywać w formie zabawy, rozmowy lub zadań do wykonania. Po spotkaniu z dzieckiem zapraszam rodziców na 1-2 spotkania podsumowujące.
Czasem już po etapie konsultacji udaje się otrzymać wsparcie i zyskać nowa perspektywę, która umożliwia zakończenie spotkań z psychologiem. Czasami w trakcie konsultacji powstaje decyzja lub ujawnia się potrzeba, by wsparcie kontynuować. Wspólnie sprawdzamy, jakie formy wsparcia są wskazane i dostępne. Jeśli leży to w zakresie moich kompetencji, proponuję kontynuację spotkań, jeśli potrzebna jest innego rodzaju pomoc staram się podpowiedzieć, gdzie można jej szukać.